Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Монитор:Родните туроператори с нова щампа за качество

Автор: SkiMag | Дата: 06 Feb 2012, 7:40
Европейски етикет спира измамите с екскурзиите
Европейски етикет за качество ще гарантира, че туроператорите, които го носят са истински, законни и се подчиняват на единни правила за организирането и провеждането на всяко пътуване – вътрешно или в чужбина. В последните години зачестяват случаите на предлагане на туристически услуги от фалшиви фирми, чиито клиенти често закъсват в други държави и трябва на място прескъпо да плащат за спасяването си и измъчено завръщане в България.

Етикетът ще е като запазена марка, с която ще бъдат отбелязани всички сайтове, офиси и материали на легитимните туроператори, които са поели ангажимента да бъдат коректни и истински качествени.

Само преди дни в гръцката столица Атина се състоя международна конференция, на която  националните асоциации на туроператорите на България, Гърция, Италия, Полша и Хърватия обявиха

старта на паневропейския проект

„Кодекс за устойчиво и конкурентно туристическо развитие“ (EOS кодекс). Страната ни участва в този проект чрез Асоциацията на българските туроператори и туристическите агенти (АБТТА), а нейният шеф Ирена Георгиева е президент и на европейската организация.

Тя обясни за „Монитор”, че според правилата на предложения стандарт за качество, когато хората си купуват екскурзия от оператор с новата щампа, те ще са сигурни в съдържанието на пакета. Досега у нас браншовите организации гарантираха, че членовете им са истински туроператори, но никой не поемаше ангажимента за задължително качество и постигане на удовлетвореност у туристите.

На този етап пътешествениците често получават шарени обещания от начинаещи в бранша или от имитатори, но на място условията, съдържанието, времетраенето, разнообразието или скритите такси се явяват неприятна изненада. Случва се обещанията за вида на атракциите нямат нищо общо с реалността. Едва след като пострадат, хората започват да се питат какво може да им гарантира доброто преживяване.

Европейският етикет за качество ще

гарантира на първо място интересите на туристите.

Логично е, че в кризата държавите, които все още работят над националния си туристически имидж, ще търсят нови форми за гарантиране на качеството, което предлагат на туристите. Международният проект е започнат през 2010 г. с ясното съзнание, че съвременните пътешественици са информирани, капризни, взискателни, активни в търсенето на най-доброто за свободното си време.

В световен мащаб структурата на отпуските се промени като резултат от икономическата криза. Големите ваканции, дори когато са разрешени по закон, в рамките на една календарна година са накъсани на малки парченца. В няколкото си свободни дни хората искат да преживяват нещо, което си струва пътуването, парите и доверието да са избрали дадена дестинация. Максимата на южноафриканския борд по туризъм е, че когато човек си тръгва към дома, трябва да каже: „Моето приключение струваше поне толкова!”

Лияна Панделиева, Монитор