FIS: Пистите в Банско бяха перфектни  

20150228_Bansko_WCup_SkiMag700px_IMG_0511 copyНезависимо от тежките метеорологични условия, пистите бяха перфектни. Това е оценката на FIS за организацията на кръга от Световната купа по ски алпийски дисциплини в Банско.

След всички тълкувания и интерпретации какво е искала да каже Линдзи със това “joke” и писаници за ратраци, мъгли, писти и прочее, а Световната федерация ни дава отлична оценка… Останахме объркани.

Рейс директора на състезанието Валентин Стефанов с реферите от FIS. Снимки: Николай Дончев/SkiMagazine
Рейс директора на състезанието Валентин Стефанов в компанията на реферите от FIS и треньори. Снимки: Николай Дончев/SkiMagazine

Ето защо SkiMag потърси за коментар рейс директора на състезанието Валентин Стефанов. Той беше в Банско месец преди състезанието и ръководеше подготовката на трасето заедно с цяла армия от служители и доброволци. Когато работиш почти денонощно и даваш всичко от себе си, за да се случи едно такова важно за имиджа на страната ни събитие, разбираемо е недоволството на тези над сто човека, когато в медиите ги обвинят даже и за падналата мъгла.

Вальо Стефанов за ратраците:  “След всяко състезание, журито се събира и решава какво да се прави на следващия ден. Решенията не се взимат еднолично, преценява се, че в тези метеорологични условия трябва да се направи това и това. Давам ви една задача за втори клас, мисля: умножете 1730 м по 60 м по 0.15 м (сумата е 15 570 кубически метра тежък сняг), да видим колко кубика сняг се получава и кой може да изчисти това количество?

Жан-Филип Виние, който отговаря за скоростните дисциплини във FIS, буташе от старта до жълтия бар, а пък аз – от жълтия бар до финала. Той беше в ратрака до десет и половина вечерта, а аз – до един и половина да бутаме сняг надолу.

20150302_Bansko_SG_SkiMag_700_IMG_2089copyЗа мъглата:  Обвиненията на Линдзи Вон не са за трасето, а за това, че имало мъгла по време на нейното спускане. Това никой не го отрича. Но беше в допустимите граници. Нямаше причина да се отлага стартът, защото се виждаше три врати надолу и три врати нагоре. Просто в живота се казва малшанс. Случило й се е да кара в това време, когато е имало повече мъгла, отколкото при другите.

Италианки, словенки и испинки се снимат на фона на склоновете на Пирин
Италианки, словенки и испинки се снимат на фона на склоновете на Пирин

Ами какво се случи преди три години във Вал Гардена? Тогава валеше и по едно време спря, застудя рязко, снегът изпръхна и стана бърз. Фаворитите, които долу вече се чувстваха победители, останаха неприятно изненадани от състезатели с доста по-задни номера. Тогава Стив Ниман (САЩ) със стартов номер 39 стана първи, втори е словенецът Рок Перко с номер 35, който в своята кариера тогава се качва за пръв и последен път на подиума,… Марвин Ван Хиик от Холандия се класира 8-ми със стартов номер 53! А някой да го отмени това състезание или да се оплаква? Можеш ли да кажеш защо е спряло да вали след 25-ти или 30-ти номер? Това е шанс – със 60-ти номер влязоха в десетката.

Ами какво се случи сега в Кицбюел?…

…И един въпрос накрая: Колко от журналистите, пишещи за този спорт, могат да карат ски? Ако можеха, щяха да имат по-ясна представа каква беше ситуацията.“

Застанал зад рекламите, рейс директора следи от близо състезанието
Застанал зад рекламите, рейс директорът следи от близо състезанието

ааIMG_1440 copy

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *